Mutasd meg az alkotásaid had lássuk: AZ ÉVTIZED OLAJKATSZTRÓFÁJÁNAK OKOZÓJA.

Szeretettel köszöntelek

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 753 fő
  • Képek - 4562 db
  • Videók - 3835 db
  • Blogbejegyzések - 2715 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 132 db

Üdvözlettel,

Barátság -fogadó -alkotások -érdekességek. -tájak-utazások .gasztronómia - népzene . vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 753 fő
  • Képek - 4562 db
  • Videók - 3835 db
  • Blogbejegyzések - 2715 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 132 db

Üdvözlettel,

Barátság -fogadó -alkotások -érdekességek. -tájak-utazások .gasztronómia - népzene . vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 753 fő
  • Képek - 4562 db
  • Videók - 3835 db
  • Blogbejegyzések - 2715 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 132 db

Üdvözlettel,

Barátság -fogadó -alkotások -érdekességek. -tájak-utazások .gasztronómia - népzene . vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 753 fő
  • Képek - 4562 db
  • Videók - 3835 db
  • Blogbejegyzések - 2715 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 132 db

Üdvözlettel,

Barátság -fogadó -alkotások -érdekességek. -tájak-utazások .gasztronómia - népzene . vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Lekapcsolt riasztó, kék halál
2010. július 25., vasárnap 02:05 | Frissítve: tegnap

A kék halálba lefagyó Windowstól a felelőtlenül kikapcsolat riasztókig minden hibát elkövettek BP fúrótornyán, amely áprilisban felrobbant és elsüllyedt. A kongresszusi meghallgatásokon derült ki, hogy mi vezetett az évtized olajkatasztrófájához.

Nem egy eszköz vagy személy okozta a Deepwater Horizon tragédiáját, hanem az egész rendszer pocsékul működött. Súlyos hibák láncolata miatt borult lángba a fúrótorony.

Fekete halál

2010 április 20-án a Louisiana partjaitól 50 mérföldre lévő Deepwater Horizon fúrótorony felrobbant és elsüllyedt, tizenegy munkás meghalt. A jelenlegi becslések szerint azóta körülbelül 700 millió liter olaj ömlött a tengerbe. Három hónap után sikerült elzárni az olajkutat, de még nem biztos, hogy ezzel végleg megszűnt a szivárgás.

A kárelhárítási munkálatokban 43 100 ember vesz részt 6470 vízi járművel és több tucat repülővel. Becslések szerint a katasztrófa elhárításának teljes költsége elérheti a 70 milliárd dollárt.

Michael Williams, a fúrótorony egyik vezető technikusa is tanúskodott [1] pénteken a vizsgálóbizottság előtt. Ő azért élte túl a katasztrófát, mert időben leugrott a tűzgolyóvá váló fúrótoronyról. Elmondta, hogy több kulcsfontosságú rendszer hibás volt. Az egyik riasztó például sokszor tévesen jelzett, ezért a munkások egy évvel a katasztrófa előtt lekapcsolták. "Nem akarták, hogy az emberek hajnali 3-kor felkeljenek egy hamis riasztás miatt".

Jó levegő

A bekapcsolt riasztó időben figyelmeztette volna a személyzetet a felgyülemlett metánra. De még ha riasztott is volna, a Deepwater Horizon személyzete akkor sem tudta volna kezelni a robbanékony gázt.

adocean( 'adoceanindexhuohdebtprvm', 0, 0 )
ado.slave('adoceanindexhuohdebtprvm', {myMaster: '3RbhkqMYrJdGkReegNkOGBRQLEwSLtAOXDgc27vVvG7.D7' });if(typeof adoceanindexhuohdebtprvm=='function'){adoceanindexhuohdebtprvm();} hirdetés

Volt egy rendszer, amelynek azt kellett megakadályoznia, hogy a metán a motortérbe jusson, ahol könnyen felrobbanhat. Williams elmondta, hogy a motortér nyílásait lezáró rendszer egyszer véletlenül bekapcsolt, és a nagy szívóerejű motor egyszerűen leszedte az egyik ajtót a zsanérról. Vagyis nem tudták volna elzárni a metán útját.

Egyébként ezt a rendszert is kikapcsolták, és az egész flottánál 5 éve az volt az előírás, hogy le kell kapcsolni, derült ki a meghallgatáson.

Kék halál

Mindenki ismeri a kék halált, amely a Microsoft Windows lefagyását jelzi. Williams szerint ez is gyakori hibajelenség [2] volt a Deepwater Horizon fedélzetén. Az egyik számítógépen 1990-es évekbeli operációs rendszer futott, és olyan sokszor lefagyott, hogy a dolgozók a gépet csak "kék halál" néven emlegették.

Bár semmi nem utal arra, hogy a hibás számítógépnek is köze lett volna a tragédiához vezető eseményekhez, a fúrótorony működtetőjére rossz fényt vet, hogy ilyen elavult technológiákat használ. Egy másik tanú, Steven Bertone főmérnök is elmondta, hogy gond volt a géppel, amelynek a robbanás előtt lecserélték a merevlemezét.

A fúrótorony hibáinak történetét igen alaposan dokumentálja egy vizsgálati jegyzőkönyv, amely 7 hónappal a robbanás előtt készült. 2009 szeptemberében a BP munkatársai észrevették, hogy a Transocean, a fúrótorony tulajdonosa 390 hibát nem javított ki, és ezek közt több kritikus hiba volt. A javítás 3500 munkaórát igényelt, és egyelőre nem tudni, hogy mely problémák szűntek meg a katasztrófa napjáig.

Valaki tudta

Egy szakértő szerint a katasztrófát megelőző órákban a Deepwater Horizon fedélzetén négyszer is megpróbáltak bizonyos teszteket lefuttatni, ami arra utal, hogy valaki sejthette a bajt. Csakhogy egyik tesztet sem végezték el megfelelően.

A Deepwater Horizon fedélzetén mindenkinek joga volt leállítani a rendszer működését, ha valami hibát sejtett, de ezt sem Williams, sem mások nem tették meg. Egy független audit kiderítette [3], a dolgozók közül néhányan aggódtak, hogy a hibák jelentése miatt bajba kerülnének.

Már volt ilyen

Néhány szakértő összefüggéseket lát [4] a Mexikói-öbölben bekövetkezett katasztrófa, és az Exxon Valdez két évtizeddel ezelőtti olajszennyezése közt. 1989 március 24-én az Exxon hajójából 41 millió liter olaj ömlött a Csendes-óceánba, és ezerötszáz mérföld hosszan beszennyezte Alaszka partvidékét. Több százezer tengeri madár, vidra, fóka, hal és bálna pusztult el a szennyezéstől.

Az Alaszkában megszerzett ismereteket teljesen figyelmen kívül hagyták a Mexikói-öbölben, legyen szó akár a katasztrófa megelőzéséről, vagy a szennyezés feltakarításáról, véli Walter Parker, az Exxon katasztrófáját vizsgáló bizottság elnöke. A bizottság akkor nemcsak az okokat kutatta, hanem a zárójelentésében megfogalmazott néhány ajánlást is a jövőre nézve. Parker szerint a partmenti olajfúrást szabályozni kell, és "nem lehet hátradőlni, megveregetni az ipar hátát, hogy milyen jó munkát végeznek".

Halászok, halálok

Alaszka partjainál keresik a választ arra is, hogy milyen jövő előtt áll a Mexikói-öböl. Az Exxon olajszennyezése a halászközösségekre volt a legnagyobb hatással, mert nagyon sok faj populációja máig nem állt helyre. A helyi halászati ipar alapját adó heringek például sohasem tértek vissza.

A környezeti károk gazdasági, egészségügyi, társadalmi és pszichológiai problémákat is okoznak. Alaszkában a katasztrófa után rengetegen csődbe mentek, valamint megnőtt az öngyilkosságok, a válások és a bűncselekmények száma.

Címkék: emberi felelőtlenség mulasztások sorozata robbanás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu